تزئین سبزی خوردن
دنیای آشپزی
آشپزی

تزئين سبزي خوردن

 

 

وقتي روي سفره غذا يك ظرف پر از سبزي‌هاي تازه و باطراوات مي‌گذاريد، نه تنها كساني كه دور سفره نشسته‌اند اشتهاي بيشتري پيدا مي‌كنند بلكه با رنگ سبز و قرمز سبزي خوردن هم ظاهر بسيار زيبايي به سفره غذا مي‌بخشيد. البته، اگر فقط چند دقيقه‌اي وقت بگذاريد و سبزي‌ها را زيباتر داخل ظرف بچينيد، بدون شك ميز و سفره‌اي زيباتر هم خواهيد داشت.



براي اين كار مي‌توانيد پيازچه و تربچه‌ها را به شكلي ديگر تزئين كنيد و داخل ظرف قرار دهيد؛ مي‌توانيد قسمت سفيد رنگ پيازچه‌هايي را كه شسته و پاك كرده‌ايد، به كمك يك چاقوي تيز، شش برش بزنيد؛ براي اين كار بهتر است نوك چاقو را داخل ساقه پيازچه فرو كنيد و به سمت بالا بكشيد.


سپس آنها را درون ظرفي پر از آب بگذاريد تا بعد از مدتي پرهاي پيازچه باز شده و ظاهري مانند گل مريم پيدا كند.

همچنين تربچه را هم مي‌توانيد به اشكال مختلف تزئين كنيد و در ظرف قرار دهيد. براي اين كار تربچه‌هاي يك اندازه، گرد و قرمز رنگ را انتخاب كنيد. حالا مي‌توانيد ترب‌ها را به قسمت‌هاي مختلف تقسيم كرده و آنها را چند برش بزنيد تا ظاهر زيبايي پيدا كند كه البته اين كار ساده‌ترين شيوه تزئين است.


يكي ديگر از شيوه‌هاي تزئين اين است كه سر و ته تربچه را بكنيد و چهار طرف آن را برش دهيد؛ به طوري‌كه قسمت وسط ترب، به شكل مربع دربيايد. پس از ايجاد اين برش‌ها هم بايد تربچه را داخل ظرف آب بگذاريد تا كاملا از هم باز شود.


همچنين اگر دوست داشته باشيد تربچه‌ها را به شكل موش درآوريد، نبايد دم تربچه‌ها را هنگام پاك كردن بكنيد و دور بريزيد؛ چراكه موش‌تان بايد دم داشته باشد! حالا از يك تربچه ديگر، دو حلقه خيلي نازك براي گوش موش برش دهيد و جدا كنيد.


دو برش هم بالاي تربچه‌اي كه قرار است شبيه موش شود، بزنيد. سپس، گوش‌ها را داخل اين برش‌ها قرار دهيد تا موش‌تان كامل شود. براي درست كردن چشم‌هاي موش هم مي‌توانيد پوست روي تربچه را به اندازه يك دايره كوچك بكنيد تا دايره سفيد، چشم‌هاي موش‌تان شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پنج شنبه 26 بهمن 1391برچسب: تزئين سبزي خوردن, :: 19:47 :: نويسنده : amazon

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش امدید
آرشيو وبلاگ
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 79
بازدید کل : 20603
تعداد مطالب : 20
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1